Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!
Akcióban a karosszériás
2011.10.30. 21:00
Nem, nem kell semmi rosszra gondolni, szerencsére semmi baleset nem történt. A karosszériás 2 fontos átalakítást hajtott végre a járművön. Az egyik a tetőcsomagtartón történt, a másik pedig belülre egy térelválasztó "rács" került.
Volt több problémám a tetőcsomival. Az egyik, hogy csak simán szürke volt, amit személy szerint nem találtam esztétikusnak. A régebbi képeken látható, hogy "galvánszürke", azaz ahogy kijött a fürdőből. Ezen már régen szerettem volna változtatni, fekete színt adni a dolognak. A másik probléma a tetőn az a préselt falap volt, ami csak gyorskötözővel volt rögzítve a tetejébe. Ez a préselt falap esőben jól megszívta magát, nehéz lett a teteje a járműnek, továbbá a rétegek közül valami szösz jött folyamatosan hozzáadott esővíz hatására. A legsúlyosabb probléma szintén esőben jelentkezett, mégpedig szó szerint korcsolyapályává változott a teteje.
Szóval ünnepélyesen kihajítottam belőle ezt a falapot (vicces, hogy még mindig megvan, pont kapóra jön, valami másra fogom felhasználni az autón), lekerült a tetőről a dolog, majd lefestettem feketére. Befizettem egy bordáslemezre is, ami nem rohad, nem csúszik esőben és nem szöszöl. Némi logisztika a karosszériáshoz, ő szabta méretre a lemezt, én festettem, majd végül összeszegecselte őket. Nagyon pofás lett a dolog.
Így nézett ki festés előtt. Jól megpucoltam nitrohigítóval, majd ezután kapott fekete festést.
Mikor elkészült, ilyen lett:
Egy másik szerelőnél jártam nemrégiben (bejegyzés erről is hamarosan), és a véleménye az autóról, hogy "nagyon szép, nagyon jó a jármű, de a helyemben azt a szörnyű gusztustalan tetőcsomagtartó toszt úgy kivágná róla a kukába, hiszen manapság már kapni olyan szép és dizájnos tetőcsomikat...". Na erre előadtam neki, hogy 1.: ez az autó egy munkaeszköz, itt a célszerűség a legfőbb szempont, a lemezzel és a festéssel adtam neki némi látványt, és "esztétikát", de ennyi bőven elég. 2.: megnézném a mai csili-vili tetőcsomagtartóját, hogy mi marad belőle, amikor
A másik átalakítás a térelválasztó rács. Ez egy kötelező elem teherautóban Magyarországon. A rendőr bácsik szeretik, ha van, illetve szeretnek belekötni, ha nincs. Az Egyesült Királyságban (= a "health and safety" országában) ilyen nem kell. Vagyis lehet hogy kell, de a kutya nem foglalkozik vele. Valahol érthető is, hiszen ha teherautó, akkor nem árt, ha valami felfogja a tonnányi cuccot egy fékezésnél, és nem landol az utasok nyakában. Tehát hasznos dologról van szó, de manapság ezt a rendőr-autós viszonyban egy "na ebbe most belekötök!" - "ebbe most miért kell belekötni?" szituáció, a hasznossága már feledésbe merült.
Szóval ilyen nem volt a Lujzában, így kapott egy ilyet is. Erre is ugyanaz a festék került, mint a tetőcsomagtartóra. Szép munka lett, egyedileg görbítve/fúrva/hegesztve.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.