HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Sok hűhó semmiért?

2011.07.05. 20:00

Történt, hogy egyszercsak elkezdett kattogni az ablaktörlő, aztán az is, hogy egyszercsak magállt törlés közben félúton. Ekkor még némi rásegítéssel újra működésbe lehetett hozni, de már nem akarta a jót túl sokáig. Na, ebből lebontós szétszedés lesz - gondoltam.

Hibakeresés történt paraszti ésszel. A mozgatómotor működik? Igen. Erősen húz? Nagyjából igen. Kattogás honnan jön? A vezető előtti (jobb oldali) lapát tövétől. Na, akkor szedjük szét, hogy kiderüljön mi a rák csapja a zajt!

Az egész mozgató szerkezet, meg a motor és miegymás nem a motortérben, hanem a műszerfal mögött található. Nem épp a legkönnyebben hozzáférhető, de ez van. Kutakodtam a neten, és ráakadtam erre a nagyon részletes leírásra. Nem kifejezetten a kattogós-megállós problémát javította a kolléga, de a szétszedős-lebontós rész pont ugyanaz, így épp kapóra jött, ez alapján dolgoztam.

Így néz ki a műszerfal fedél nélkül, balról:

 

Így pedig jobbról, ott középen az a nagy anyacsavar mellett látható "szirvarkavég" mozgatja az ablaktörlőt, még nem hozzáférhető, így bontok tovább.

Az órák állandóan útban voltak, alig tudtam hova rakni őket, széthúzni a csatlakozókat pedig nem akartam.

 

Sok-sok csavart szedtem ki mindenhonnan, majd mindegyik más méretű volt, és mivel egy kicsit rövid az eszem, csináltam nekik egy minikatalógust. A képen látható mennyiség még csak kb. a negyede annak, amennyit kicsavartam:

 

Aztán végre siker, eljutottam a fogaskerékhez. Meglepetés, hogy semmi különös nem volt rajta. Akkor mégis mi a baj? Miért kattog? Ugrik néha a kerék, ezért kattog, de nincs elkopva. Mit csináljak most? Jól rámsötétedett, már fejlámpával raktam össze a műszerfalat.

Aztán másnap reggel jött a megoldás: mi lenne, ha lazítanék a rugókon, amik a lapátokat húzzák az üvegre?

 

Megcsináltam. Végeredmény: lapátok szépen mozognak, az irdatlan kattogás megszűnt. Sok hűhó semmiért? Igen, valami miatt csak szimplán a lapátok rugója volt túl erős, túlságosan is ráhúzta az üvegre őket. De legalább már azt is tudom, hogy mi van a műszerfal mögött...:-)

Végszó: vajon ez a probléma eddig miért nem jött elő, hiszen használtam már az ablaktörlőt nem keveset? Valami még azt súgja, hogy nem teljesen 100% minden a szerkezetben. Talán mégis gyengül a motor? Na, majd szól, ha már nem bírja. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr692932596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása