Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!
Új papucsok
2011.04.03. 20:00
Mint ahogy az már a képekről is kiderült, nagy sárgumik vannak fenn az autón, és azokat közúton, nyáron nyúzni nem nyerő, így többcélú gumik után néztem...
BFGoodrich Mud-Terrain direkt sárra és hóra hegyezett 265/75R16-os gumikkal és fekete 16"-os acélfelnikkel várásoltam a készüléket. 265 mm szélesek, ami már picit érzésre nekem sok nyárra, közútra. 5-7 mm rece van még rajtuk, nagyon nagyon jó, különösen hóban, így szeretném őket megspórolni télre. Azaz kell egy másik szett. Átrakni a gumikat a felnin macerás, szerelő kell hozzá, így drága is, tehát legyen az új szett felnivel. Legyen a másik szett is acélfelni, mivel alufelnit szétcseszni terepen igencsak gázdág' mulaccság'.
Kerestem sokáig ebay-en, majd ráakadtam egy Cooper Discoverer S/T 235/85R16-os 4-es szettre 11 mm recemélységgel és nagyon szép fehér acélfelnikkel. Ezek a gumik amolyan mindenterep gumik, jók betonra is, jók terepre is kb. 50-50%-ban. Igazából egyikre sem tökéletes, de én úgy érzem elleszek velük. Gond volt, hogy egészen délen, London mellett a Canvey Island-on kínálták eladásra, és csak személyes átvételre. Fel is hívtam a jóembert (ez az egész még januárban történt), hogy fel tudom szedni a gumikat, de csak március végén, amikor költözök haza pont útbaesik és addig félre tudja-e tenni nekem, ha megnyerem a licitet. Beleegyezett, így nyomtam az összeget. Volt néhány másik versenyző is, de végül én nyertem. Így néznek ki:
Lassan eljött a március vége, a nagy utazás, a nagy hazaköltözés ideje (erről majd 2 hét múlva írok egy extra hosszú bejegyzést képekkel és videókkal tömve, volt kaland rendesen, előre csak annyit, hogy az autóval semmi gond nem volt, reggelire megette mind az összes, ~2500 km-t). Hívtam az eladót, időpontot egyeztettünk, majd mentem a gumikért. Az eredeti terv az volt, hogy lecserélem a gumikat, ne kopjanak tovább a sárgumik, de kiderült, hogy egy olyan fura álló emelőm van hozzá, ami csak hátulra jó, az elejét nem tuja emelni, mivel az első emelőpont a tengelyen van és nem fér be a dolog alá. Délután 5 óra múlt, szerelőműhely már nem volt nyitva sehol, így mentek az újabb gumik a tetőre.
Elég jól elbeszélgettünk az eladóval, kiderült, hogy ő egy Land Rover specialista, egészen pontosan Discovery mániás. Van neki 2 db 6x6-os Discovery-je. Igen, 6x6-os és V8-as motorokkal. Egyedileg ő építette őket, az alvázat megnyújtotta, egy másik Disco-nak a hátsó részét levágta, és toldotta meg a nyújtott alvázra a dolgot. Rengeteg képet is mutatott a folyamatról, látszott, hogy minőségi munka, nagyon sokat dolgozhatott velük. Állítólag az a 2 db 6x6-os Disco létezik, amit ő épített. Nem néztem utána.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
doGmAI 2011.04.11. 14:57:39
Első defekt esetén akkor mit tetszik majd csinyálni? Sajnos már késő, de egy farm style jack-et, mondjuk egy Hi-Lift-et be kellett volna még szerezni. www.hi-lift.com/