Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!
Lámpatest csere: RHD => LHD
2011.03.06. 20:00
A jármű magyarországi importjának egyik legérdekesebb pontja: megfelelni a műszaki vizsgán. Ami nagyon nem stimmelt az autón, az az első lámpatestek. Mivel eredetileg jobb kormányos, és a bal oldali közlekedésre van kihegyezve, így a lámpák az út bal oldalát világítják meg. Namost ez a kontinensen pont a szembejövők szemébe világítana = bukta a vizsgán. Tehát akkor csere...
RHD (right hand drive = jobb kormányos), LHD (left hand drive = balkormányos). Egy olyan fura helyzetet kell előállítani, hogy a jobb kormányos autóba bal kormányosba való lámpatestet kell kalapálni. Önmagában semmi gond nincs ezzel, hiszen ugyanaz az alkatrész, tartógyűrű, csavarok helyzete, csak maga a lámpatest kialakítása olyan, hogy a másik irányba "csapja a fényt". Azonban ez mégsem ment ilyen simán, volt meglepetés a történetben bőven.
Ebay, lámpatest rendelése. Kinézem magamnak, azt írja eredeti, Land Rover, "sealed" lámpa. Mondom ez jó, sealed = csomagolt, vagyis én úgy értelmeztem, hogy új, bontatlan. Mikor megjött a termék, kiderült, hogy ez bizony nem azt jelenti. Sealed, vagyis az izzó egybe van öntve a lámpabúrával, és ha kiég az izzó, akkor lehet cserélni az egész lámpatestet. Na mondom ez nem lesz vicces, gyorsan vissza is küldtem. Lehet hogy én voltam a hülye, ezt jól benéztem, a pénzt visszaadták.
A következő amit rendeltem, biztosra mentem, e-mail, telefon, ez kell nekem? Kaptam megnyugtató választ, rendeltem, meg is jött ez a dolog:
Beszereltem az egyiket, a másikat meg nem tudtam, mert rommá volt rozsdásodva a tartógyűrű. szinte érthetetlen, hiszen a bal oldalinak semmi baja nem volt, a jobb oldalit meg kézzel lehetett morzsolni. Ilyen állapotban bontottam ki:
Nagyon örültem neki, ebből is rendelhettem, nem volt egy nagy összeg, de az idegesítő az volt, hogy párban kellett vegyem, és komplett "half bowl" szettben, mert a sima kopasz tartógyűrűhöz nem adtak csavarokat és kis tartó lapkákat. Végül az is megjött, így néz ki:
Aztán nem tudom miért, talán valami megérzés volt, de kimentem este sötétben és felkapcsoltam azt a fél beszerelt lámpát. Hidegzuhany és hangos ANYÁÁÁD üvöltése, azaz ezek az idióták RHD lámpát küldtek le nekem. A fény balra emelkedett. Szóval kiszerelés, visszaküldés, sűrű felháborodott levél hegyek az eladónak. Idióták, pedig még direkt rá is kérdeztem, hogy ez biztos LHD-e, pont frankó lesz-e nekem. Azért csak elkúrták, nem kicsit, nagyon. Lassan a csere is megjött, minden megvolt, kezdődhet az igazi beszerelés. A netről minden alkatrész, az összes csavar, bigyó, izé buzerálása letölthető, ez alapján mentem neki a lámapest csere projektnek:
Egészen idáig lebontottam az elejét:
Majd felcsavaroztam a gyűrűt a lámpatestre, a "half bowl"-t az autóra, gumi-bimbi a lámpatest hátuljára, rátoltam a csatlakozót az izzóra:
Ezután a gyűrű becsúsztatása az 1-es és 2-es "levelling" csavarba oldalról, majd az 1 db (!!!) tartócsavar rögzítése, és helyén a cucc:
1 - Magasság (fel-le) állító és tartócsavar
2 - Vízszintes (jobbra-balra) állító és tartócsavar
3 - Csak rögzítőcsavar
4 - Lámpatest gyűrűbe rögzítőcsavar
5 - Lámpatest gyűrűbe rögzítőcsavar
6 - Lámpatest gyűrűbe rögzítőcsavar
Ezután a helyére került a műanyag védőlemez, a helyzet és index lámpatest, összesen 6 db csavar és készen is voltam. Ugyanez a másik oldalon is, és a végeredmény pedig:
Még be kell állítsam a fényszórók magasságát, ha egyik nap este ráérek, egy csavarhúzóval tekerek rajta. Mielőtt az eredetiket kivettem belőle, bejelöltem a szemközti falon, hova is világít, ahhoz visszalövöm majd, és ennyi.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.