HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Lámpatest csere: RHD => LHD

2011.03.06. 20:00

A jármű magyarországi importjának egyik legérdekesebb pontja: megfelelni a műszaki vizsgán. Ami nagyon nem stimmelt az autón, az az első lámpatestek. Mivel eredetileg jobb kormányos, és a bal oldali közlekedésre van kihegyezve, így a lámpák az út bal oldalát világítják meg. Namost ez a kontinensen pont a szembejövők szemébe világítana = bukta a vizsgán. Tehát akkor csere...

RHD (right hand drive = jobb kormányos), LHD (left hand drive = balkormányos). Egy olyan fura helyzetet kell előállítani, hogy a jobb kormányos autóba bal kormányosba való lámpatestet kell kalapálni. Önmagában semmi gond nincs ezzel, hiszen ugyanaz az alkatrész, tartógyűrű, csavarok helyzete, csak maga a lámpatest kialakítása olyan, hogy a másik irányba "csapja a fényt". Azonban ez mégsem ment ilyen simán, volt meglepetés a történetben bőven.

Ebay, lámpatest rendelése. Kinézem magamnak, azt írja eredeti, Land Rover, "sealed" lámpa. Mondom ez jó, sealed = csomagolt, vagyis én úgy értelmeztem, hogy új, bontatlan. Mikor megjött a termék, kiderült, hogy ez bizony nem azt jelenti. Sealed, vagyis az izzó egybe van öntve a lámpabúrával, és ha kiég az izzó, akkor lehet cserélni az egész lámpatestet. Na mondom ez nem lesz vicces, gyorsan vissza is küldtem. Lehet hogy én voltam a hülye, ezt jól benéztem, a pénzt visszaadták.

A következő amit rendeltem, biztosra mentem, e-mail, telefon, ez kell nekem? Kaptam megnyugtató választ, rendeltem, meg is jött ez a dolog:

Beszereltem az egyiket, a másikat meg nem tudtam, mert rommá volt rozsdásodva a tartógyűrű. szinte érthetetlen, hiszen a bal oldalinak semmi baja nem volt, a jobb oldalit meg kézzel lehetett morzsolni. Ilyen állapotban bontottam ki:

Nagyon örültem neki, ebből is rendelhettem, nem volt egy nagy összeg, de az idegesítő az volt, hogy párban kellett vegyem, és komplett "half bowl" szettben, mert a sima kopasz tartógyűrűhöz nem adtak csavarokat és kis tartó lapkákat. Végül az is megjött, így néz ki:

Aztán nem tudom miért, talán valami megérzés volt, de kimentem este sötétben és felkapcsoltam azt a fél beszerelt lámpát. Hidegzuhany és hangos ANYÁÁÁD üvöltése, azaz ezek az idióták RHD lámpát küldtek le nekem. A fény balra emelkedett. Szóval kiszerelés, visszaküldés, sűrű felháborodott levél hegyek az eladónak. Idióták, pedig még direkt rá is kérdeztem, hogy ez biztos LHD-e, pont frankó lesz-e nekem. Azért csak elkúrták, nem kicsit, nagyon. Lassan a csere is megjött, minden megvolt, kezdődhet az igazi beszerelés. A netről minden alkatrész, az összes csavar, bigyó, izé buzerálása letölthető, ez alapján mentem neki a lámapest csere projektnek:

Egészen idáig lebontottam az elejét:

Majd felcsavaroztam a gyűrűt a lámpatestre, a "half bowl"-t az autóra, gumi-bimbi a lámpatest hátuljára, rátoltam a csatlakozót az izzóra:

Ezután a gyűrű becsúsztatása az 1-es és 2-es "levelling" csavarba oldalról, majd az 1 db (!!!) tartócsavar rögzítése, és helyén a cucc:

1 - Magasság (fel-le) állító és tartócsavar
2 - Vízszintes (jobbra-balra) állító és tartócsavar
3 - Csak rögzítőcsavar
4 - Lámpatest gyűrűbe rögzítőcsavar
5 - Lámpatest gyűrűbe rögzítőcsavar
6 - Lámpatest gyűrűbe rögzítőcsavar

Ezután a helyére került a műanyag védőlemez, a helyzet és index lámpatest, összesen 6 db csavar és készen is voltam. Ugyanez a másik oldalon is, és a végeredmény pedig:

Még be kell állítsam a fényszórók magasságát, ha egyik nap este ráérek, egy csavarhúzóval tekerek rajta. Mielőtt az eredetiket kivettem belőle, bejelöltem a szemközti falon, hova is világít, ahhoz visszalövöm majd, és ennyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr232716048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doGmAI 2011.03.09. 23:55:40

Ha szépen hazajöttél volna, és megkérdezel valakit, akkor gyönyörűen megmondta volna, hogy ugyan ilyen lámpa tök figyelt a Trabantban, és a Ladában is. Míg a LR lámpa 9.900.-Ft, a Trabié 900.-Ft. Persze az nem biztos, hogy ilyen szépen világít.

NyenyeMákos 2011.03.10. 16:58:38

@doGmAI: Mikor hazamegyünk, lesz 1001 másik dolog, ami után rohangálhatok, így örülök neki, hogy letudhattam ezt a nyűgöt már itt. Hallottam/olvastam erről a Trabantos hasonlóságról, de annyira nem dobott fel és igen, győzött a "szépen világít"...:-)
süti beállítások módosítása