HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Akcióban a karosszériás

2011.10.30. 21:00

Nem, nem kell semmi rosszra gondolni, szerencsére semmi baleset nem történt. A karosszériás 2 fontos átalakítást hajtott végre a járművön. Az egyik a tetőcsomagtartón történt, a másik pedig belülre egy térelválasztó "rács" került.

Volt több problémám a tetőcsomival. Az egyik, hogy csak simán szürke volt, amit személy szerint nem találtam esztétikusnak. A régebbi képeken látható, hogy "galvánszürke", azaz ahogy kijött a fürdőből. Ezen már régen szerettem volna változtatni, fekete színt adni a dolognak. A másik probléma a tetőn az a préselt falap volt, ami csak gyorskötözővel volt rögzítve a tetejébe. Ez a préselt falap esőben jól megszívta magát, nehéz lett a teteje a járműnek, továbbá a rétegek közül valami szösz jött folyamatosan hozzáadott esővíz hatására. A legsúlyosabb probléma szintén esőben jelentkezett, mégpedig szó szerint korcsolyapályává változott a teteje.

Szóval ünnepélyesen kihajítottam belőle ezt a falapot (vicces, hogy még mindig megvan, pont kapóra jön, valami másra fogom felhasználni az autón), lekerült a tetőről a dolog, majd lefestettem feketére. Befizettem egy bordáslemezre is, ami nem rohad, nem csúszik esőben és nem szöszöl. Némi logisztika a karosszériáshoz, ő szabta méretre a lemezt, én festettem, majd végül összeszegecselte őket. Nagyon pofás lett a dolog.

Így nézett ki festés előtt. Jól megpucoltam nitrohigítóval, majd ezután kapott fekete festést.

 

 

Mikor elkészült, ilyen lett:

 

 

Egy másik szerelőnél jártam nemrégiben (bejegyzés erről is hamarosan), és a véleménye az autóról, hogy "nagyon szép, nagyon jó a jármű, de a helyemben azt a szörnyű gusztustalan tetőcsomagtartó toszt úgy kivágná róla a kukába, hiszen manapság már kapni olyan szép és dizájnos tetőcsomikat...". Na erre előadtam neki, hogy 1.: ez az autó egy munkaeszköz, itt a célszerűség a legfőbb szempont, a lemezzel és a festéssel adtam neki némi látványt, és "esztétikát", de ennyi bőven elég. 2.: megnézném a mai csili-vili tetőcsomagtartóját, hogy mi marad belőle, amikor daruval kerül fel rá az irdatlan súlyú vasbeton háló (8 db 5000 x 2150 méret, 5 mm anyagvastagság 15 cm-es hálósűrűség), majd kézzel van lerángatva róla. Vizuálisan így kell elképzelni a dolgot:

A másik átalakítás a térelválasztó rács. Ez egy kötelező elem teherautóban Magyarországon. A rendőr bácsik szeretik, ha van, illetve szeretnek belekötni, ha nincs. Az Egyesült Királyságban (= a "health and safety" országában) ilyen nem kell. Vagyis lehet hogy kell, de a kutya nem foglalkozik vele. Valahol érthető is, hiszen ha teherautó, akkor nem árt, ha valami felfogja a tonnányi cuccot egy fékezésnél, és nem landol az utasok nyakában. Tehát hasznos dologról van szó, de manapság ezt a rendőr-autós viszonyban egy "na ebbe most belekötök!" - "ebbe most miért kell belekötni?" szituáció, a hasznossága már feledésbe merült.

Szóval ilyen nem volt a Lujzában, így kapott egy ilyet is. Erre is ugyanaz a festék került, mint a tetőcsomagtartóra. Szép munka lett, egyedileg görbítve/fúrva/hegesztve.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr423296951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.