HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Vicces képek innen-onnan

2011.07.10. 20:00

Mindig születnek vicces, meghökkentő képek az autóról, így most ezeket összeszedtem egy csokorba. Jó szórakozást hozzá!

Mindjárt elsőnek itt lenne ez a dolog. Egy olyan nemzetiszínű kő van a háttérben, mondjuk úgy, hogy felértünk a csúcsra, avagy ez már mindennek a teteje! Kékestető, 1014 méter. Még mielőtt valaki irgum-burgumot mondana, határozottan kijelenteném, hogy azon az úton, ahol mi jöttünk, nem volt sehol behajtani tilos tábla...:-)

Terheléspróba kell! Mivel építkezéshez is igen jól bevethető a jármű, így utánfutóba, illetve a hátuljába bekerült néhány mázsa cement, és 48 db beton falazótégla. Finom volt, különösen azzal a 1.3 km hosszú, ezen a távon 70 méter szintet leküzdő emelkedővel együtt. Lujza húzott, mint egy erőgép, na jó, 5.-ből 4.-be vissza kellett váltsak az emelkedő teteje felé…:-)

A Kiskunság tele van ilyen készülékekkel. Éppen ez is zöld volt, így megálltunk egy fotó erejéig itt is. A kép Kiskunhalas közelében készült.

Elképesztően sárga volt a repce virágja, így nem állhattuk meg, hogy egy ilyenben is készüljön két kép. Jól meg is legeltettük Lujzát.

Aztán a Balaton. Elmaradhatatlan, háttérben a Badacsonnyal! Fonyódon sikerült egészen közel menni a vízhez. Fürdőzők sehol, így szabad volt a pálya.

Ismét terheléspróba. 2 db betongyűrű, és néhány zsák cement. Ez is finom volt, természetesen probléma mentesen történt a dolog.

Robnak, az előző tulajnak megígértem, ha már magyar rendszám lesz a gépen, és Budapesten járunk, akkor készítek róla néhány fotót, hogy milyen igazi Magyar jármű lett a Defenderből. Aki a pedálok keménységére kíváncsi a budapesti forgalomban történő lámpás araszolgatással fűszerezve, annak annyit tudok mondani, hogy vastagszik az izom a lábaimon…:-) Íme a képek:

2+6. Haveri társasággal kipróbáltuk milyen a jármű 8 személlyel, offroad. Élmény volt csapatni így, hát még azoknak, akiknek hátul csak a "lóca" jutott…:-)

Nahát! A Balaton léggömbösöknek is Defenderük van. Ezzel rángatják a lufit. TD5, Station Wagon, 110, és piros. Nem rossz a gép!

Ha hazamegyek, az első dolga a kutyámnak, hogy felugrik és örül. Tacskó-foxi keverék, méreteiből adódóan nem kis nehézség neki a Defender hasmagasságát leküzdeni. De ha örül, semi sem akadály, amúgy szabályosan használja a fellépőt…:-)

Na, ezt a járművet csak úgy a sötétben találtuk Dombóváron. Lőttem egy képet, és hagytam egy defender.blog.hu felíratú papírkát az ablaktörlő mögött. Remélem olvassa a címzett…:-)

BRUTÁLIS TERHELÉSPRÓBA!!! Sokmázsa cement, mészhidrát, 3 áthidaló elem és 86 db falazótégla. A jármű + utánfutó + rakomány közel 4 TONNA volt. A fentebb emlegetett emelkedőn röhögve felhúzta negyedikben a cuccot. Mondjuk az is hozzátartozik a történethez, hogy a tüzépről történő elindulás az emelkedőn felezővel történt…

A végére még két videó. A minap történt, hogy belefutottunk egy vasúti aluljáró felújításba Máza és Szászvár között. Vasárnap késő este volt, simán átvághattunk volna Lujzával a kordon mellett, de nem tettük. A Garmin City Navigator amúgy is mondott egy alig hosszabb utat Györe felé. Györén bevitt egy zsákutcába, na, mondom ez izgalmas lesz, a zsákutca végén pedig egy földútra. Pedig a földútra tervezés tiltva volt. A történethez hozzátartozik, hogy a másik GPS-en világított a TopoGuide, tehát annyira aggódnom azért nem kellett. Szóval így keletkezett az éjszakai offroad a fotonágyúkkal. 1:34-nél van egy olyan mutatvány az útban, ahol egy sima közúti autó otthagyta volna az alvázát. Végeredmény: Lujza VS. hülye Garmin City Navigator: 1-0

 

 

A Defenderesek integnek, dudálnak, villogatnak, örülnek egymásnak. Nagyon nem vagyunk sokan az országban, így érthető az örömködés. Így a legvégére lássunk egy spontán hirtelenvideót arról, hogyan köszön egy szembejövő Defender!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr352932601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doGmAI 2011.09.04. 20:17:40

Kifulladt ez a dolog? Vagy mostanában annyira építkeztek, hogy nincs a közelben net?

NyenyeMákos 2011.09.05. 19:33:36

@doGmAI: Az az igazság, hogy van a közelben net, de annyira építkezünk, vállalkozás, új munkahely, hogy ha betojok sincs időm. Mindenképp bepótolom a lemaradást. Pedig lenne annyi téma írni, hogy ihaj'. Pl. Somogybabod, tetőcsomi átalakítás, térelválasztó rács készült, cégfóliázás került a járműre, Sarudon sátorépítés volt a tetőn, Önindítóval szerelőnél jártam, és hamarosan szivacsozást is kap a hátulja belül, munkalámpa megy rá hátulra, nyakamon a műszaki vizsga...