HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Egy kis bütykölés

2011.02.20. 20:00

Miután megvettük a Defendert, hirtelen befizettünk igen jó áron egy tetőcsomagtartóra is az előző tulajnál, ugyanis épp volt elfekvőben neki egy galvanizált teljes tetőcsomija létrával. Pont ilyenre vágytam még a tetjére. Jó dolog az, mivel irdatlan mennyiségű cuccot lehet oda pakolni, ha nem megy terepre az ember. Persze csak ésszel, hiszen a kézkönyv is csak max. 150 kg-t ajánl közútra, terepre meg csak max. 30 kg-ot. Normális időjárás esetén pedig további 2 ember is megalhat odafenn...:-) Szóval az előző tulaj segített is feltenni a tetőre a dolgot, rácsavaroztuk, majd hozzátette még, hogy jó lenne, ha nem ülne a fém a fémen, szerezzek valami gumidarabkákat a lábai alá. A létrát meg csak bevetettük a hátuljába a vonóhorog mellé, aztán csapattunk haza.

Sokat agyaltam rajta, hogy milyen gumit, és honnan szerezzek itt Skóciában. Aztán rájöttem, hogy rengeteg biciklijavító műhely és bolt a van a városban.

 

Fel is hívtam az egyiket, hogy lenne-e egy rossz javíthatatlan monti belsőjük. Mondta a srác, hogy persze, vagy fél konténerrel áll a pincében bármikor beugorhatok érte. Mivel épp munkába mentem, és útba is esett, így arra fordítottam a kormányt. Második munkám, hogy esténként önszórakoztatásból pizzát zabálok és hordok ki egy nagyobb pizzamultinál. A munkaruhámban voltam, a gyerek már akkor tiltakozott, mikor beléptem a boltba, hogy ő nem rendelt semmit. Mondtam neki "snailblood", én jöttem a rossz belsőért. Ekkor kiült az értetlenség az arcára, "He, ezmiez, ennek meg minek?". De azért hozott egyet, majd mikor láttam, hogy még mindig nem érti minek ez nekem, akkor még odaböktem, hogy a Land Rover Defenderemre lesz. Szegény gyereknek akkor végleg beütött a system error, kékhalál. Minden bizonnyal azóta is kezelik a fehéköpenyesek, és az aktájára az vagyon írva: "A biciklijavító, aki egy rossz bringabelsőt adott a pizzafutár Defenderére". :-D

Ügyesen felszeleteltem a belsőt, megfelelő mérteű és formájú darabkákat vágtam. Lecsavaroztam mind a 12 lábát a tetőcsominak, és elkezdtem alá tömködni. Ha az egyik a helyére került, kiesett egy másik. Szórakoztam vele vagy pár órát. Valami ilyesmi lett a végeredmény:

Miután ez megvolt, a következő dolog a létra volt. Ehhez két csavart kellett kiszedni a tolatólámpa alatti részből. Na, azokkal nagyon nagyon megszenvedtem. Az anyák a vázra vannak gyógyítva belülről, sajnos nehezen elérhető helyen laknak. A bal hátsó kerék viszont ügyesen dobja a retket rájuk, így igen áldatlan állapotban voltak. Csavarlazító, csavarhúzó készlet és izom. Szorultak nagyon, de nem hagytam magam. Egy rakás koszt is be kellett húzzak a menetbe. Végül csak sikerült:

Végre jöhet a létra - gondoltam. De nem, mert van még bibi. Útban van a tolatólámpa. Nem csak 1mm-en múlt, hanem vagy fél-egy centin. Obébbrakni nem lehet a lámpát, másikat rá venni nincs kedvem (aztán az is vagy jó lesz, vagy nem). A létra sem mehet a másik oldalra (pedig lehetőség lenne rá), mert egyrészt ott is lett volna két másik aranyos csavar kihajtani, másrészt a pótkerék nagyon hamar elérné ajtónyitáskor és 20 cm-es ajtórésen pakolni a hátuljába nem vicces. Így más választás nem maradt, mint a fűrész. Mivel barkács kellékekkel nem vagyok eleresztve itt Skóciában így mindig azt használom, ami van. Ezzel a kis szerencsétlen tosszal reszelgettem vagy 1,5 órát, mire sikerült kimetélnem a megfelelő darabot. Nem lett szép, de nem izgat, majd a sár betakarja...:-)

 

 

Végül a létra talpa is kapott egy darabkát a bringabelsőből. Csavarok meghúzása, felavató felmászás, és készen voltam.

Hátsó sárvédőket nem kaptam a járműhöz, így azt vettem rá ebay-ről. Szerencsére a tartó "rack" már fenn volt, így csak a gumira volt szükségem, meg néhány csavarra, amit egy itteni barkácsboltból szereztem be.

Hátravolt még a vonóhorog. Ahhoz is hiányzott két méretes csavar a hozzá való anyákkal együtt. Némi kézügyességgel ez is a helyére került, bár ez nem volt már olyan sima menet, az üzemanyagtank rendesen útban volt, de valahogy megoldottam, szóval ilyen lett:

A végeredmény a sok tosszal együtt, amiket felkalapáltam rá:

Sok kérdést kaptam a bringatartóról, hogy az hogyan is van, miként kell elképzelni, legyen hát egy kép arról is a végére. Sajnos nem nyitható a hátsó ajtó ha fenn van. Azaz a bringákat le kell venni előbb és a szarvakat kihúzni a vonóhorogból az ajtónyitáshoz:

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr972672297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doGmAI 2011.02.21. 22:48:42

Csak nem egy HECT embléma???

NyenyeMákos 2011.02.22. 00:04:58

@doGmAI: De még mennyire hogy az! Jól megy az autó színéhez...:-D