HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Az első képek

2011.01.09. 19:58

Íme itt vannak az első képek, hóban és napsütésben. Sajnos a tegnapi 700 km-es esős, hóviharos, latyakos hazaút után nem a legszebb állapotában van, de talán koszosan hitelesebb is a jármű, mint fényre polírozva...:-)

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr972572458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doGmAI 2011.01.14. 21:26:04

Szép otó! Mit is jelent a Briteknél a rendszám? 2001-es első forgalomba helyezés?

NyenyeMákos 2011.01.15. 14:08:27

@doGmAI: A 03 a rendszámban azt jelenti, hogy 2003 első félévében lett először regisztrálva. Elöl fehér alapú, hátul sárga alapú a renszám, műanyagból van, és saját használatra, vagy vállalkozás indítására bárki vehet magának rendszám gyártó gépet. Legális díszíteni, bármilyen logót, feliratot rátenni, de még betűtípust váltani is, csak a betű magasság és a betű vastagságra van egy minimum követelmény, annak feleljen meg, oszt' jóvan'...:-)

A rendszer úgy működik 2001 óta, hogy ha az év első felében adták ki, akkor 02, 03, 04, 05...10, 11 stb. van a rendszámban, ha az év második felében, akkor 50-et hozzá kell adni, azaz 52, 53, 54, 55...60, 61 szám kerül a rendszámba. Pl. 2022 második félévében kiadott rendszám már 72-es lesz.

2001 előtt az első betű számított, 2 betű jött ki évente, pl. 1997-ben P volt.

Itt jól le van írva a dolog:
www.autotrader.co.uk/CARS/owning/registration_plates.jsp

Még ezelőtt, azaz 1963 előtt fekete alapon fehér karakteres rendszám volt elöl-hátul. Ezeket manapság még mindig használják, old timer járművekre.

doGmAI 2011.01.17. 22:38:31

Akkor már csak az a kérdésem maradt, hogy a vonóhorog valóban a tetőről jön le, megkerüli a pótkereket, és végleg lezárja a hátsó ajtót? Gondosan kell akkor pakolni, mielőtt felakasztod a karavánt :)

NyenyeMákos 2011.01.17. 23:17:33

@doGmAI: Az most nincs fenn, csak be van vetve hátra a raktérbe. Maga a vonóhorog csak az a szürke valami, és rögzíteni csak a 7. képen látható alsó dupla lyukacsos sínpárhoz kell. Ahova szúrom, olyan magasan lesz a bütyök. (Még két alsó rögzítő is van ahhoz a sínpárhoz, azok is ott látszanak a raktérben a vonóhorog mellett jobbra.)

Ami zavaró lehet az a két nagy kiálló fekete szarv hozzá. Nos az semmi máshoz nem csatlakozik már, csak egy szimpla hátsó bringatartó dolog.

A pakolásban annyi a kurfli, hogy bepakolok, becsukom az ajtót, majd beleszúrom a vonóhorog megfelelő részébe a bringatartót, végül rá a bringákat. Ha az "utastér" felől nem érem el, és hátulról kell hozzáférjek a cucchoz, akkor bringa le, tartó le, ajtó kinyit.

Persze más kérdés, hogy baromságnak tartom a hátsó bringahordozást. Mivel ha valaki vadbarom belémjön hátulról, akkor nem csak az autónak lesz baja, hanem a bringák is totálkárosak lesznek. Nem is fogom használni, de 'must have this as well' kaptam a járművel együtt dolgot.

Vasárnap este 8-kor jön az új iromány, motorfotó is lesz benne...:-)