HEXAFOTO: Légifotózás - Világunk a magasbólEz egy hiánypótló blog a magyar internet világában. Léteznek különféle terepjárós és Land Roveres klubok, baráti társaságok, de talán egyik sem mutatja be úgy a Defendert, mint ahogy én szeretném. Ez a blog nem csak arról szól, hogy hová megyünk, merre utazunk, nem ez lesz az elsődleges, persze ez is gyakran elő fog fordulni. Többnyire technikai, bemutató jellegű lesz, némi szerelés, magyarországi import, regadó, és egyebek története, gondok, örömök, minden ami majd vele jár. Az egész csak egy szubjektív történet, milyen is egy Defender a mindennapokban, támpont azoknak, akik szintén szeretnének maguknak egy ilyen járművet.
Jó olvasást kívánok minden Látogatómnak!

Új papucsok

2011.04.03. 20:00

Mint ahogy az már a képekről is kiderült, nagy sárgumik vannak fenn az autón, és azokat közúton, nyáron nyúzni nem nyerő, így többcélú gumik után néztem...

BFGoodrich Mud-Terrain direkt sárra és hóra hegyezett 265/75R16-os gumikkal és fekete 16"-os acélfelnikkel várásoltam a készüléket. 265 mm szélesek, ami már picit érzésre nekem sok nyárra, közútra. 5-7 mm rece van még rajtuk, nagyon nagyon jó, különösen hóban, így szeretném őket megspórolni télre. Azaz kell egy másik szett. Átrakni a gumikat a felnin macerás, szerelő kell hozzá, így drága is, tehát legyen az új szett felnivel. Legyen a másik szett is acélfelni, mivel alufelnit szétcseszni terepen igencsak gázdág' mulaccság'.

Kerestem sokáig ebay-en, majd ráakadtam egy Cooper Discoverer S/T 235/85R16-os 4-es szettre 11 mm recemélységgel és nagyon szép fehér acélfelnikkel. Ezek a gumik amolyan mindenterep gumik, jók betonra is, jók terepre is kb. 50-50%-ban. Igazából egyikre sem tökéletes, de én úgy érzem elleszek velük. Gond volt, hogy egészen délen, London mellett a Canvey Island-on kínálták eladásra, és csak személyes átvételre. Fel is hívtam a jóembert (ez az egész még januárban történt), hogy fel tudom szedni a gumikat, de csak március végén, amikor költözök haza pont útbaesik és addig félre tudja-e tenni nekem, ha megnyerem a licitet. Beleegyezett, így nyomtam az összeget. Volt néhány másik versenyző is, de végül én nyertem. Így néznek ki:

Lassan eljött a március vége, a nagy utazás, a nagy hazaköltözés ideje (erről majd 2 hét múlva írok egy extra hosszú bejegyzést képekkel és videókkal tömve, volt kaland rendesen, előre csak annyit, hogy az autóval semmi gond nem volt, reggelire megette mind az összes, ~2500 km-t). Hívtam az eladót, időpontot egyeztettünk, majd mentem a gumikért. Az eredeti terv az volt, hogy lecserélem a gumikat, ne kopjanak tovább a sárgumik, de kiderült, hogy egy olyan fura álló emelőm van hozzá, ami csak hátulra jó, az elejét nem tuja emelni, mivel az első emelőpont a tengelyen van és nem fér be a dolog alá. Délután 5 óra múlt, szerelőműhely már nem volt nyitva sehol, így mentek az újabb gumik a tetőre.

Elég jól elbeszélgettünk az eladóval, kiderült, hogy ő egy Land Rover specialista, egészen pontosan Discovery mániás. Van neki 2 db 6x6-os Discovery-je. Igen, 6x6-os és V8-as motorokkal. Egyedileg ő építette őket, az alvázat megnyújtotta, egy másik Disco-nak a hátsó részét levágta, és toldotta meg a nyújtott alvázra a dolgot. Rengeteg képet is mutatott a folyamatról, látszott, hogy minőségi munka, nagyon sokat dolgozhatott velük. Állítólag az a 2 db 6x6-os Disco létezik, amit ő épített. Nem néztem utána.

A bejegyzés trackback címe:

https://defender.blog.hu/api/trackback/id/tr62796048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doGmAI 2011.04.11. 14:57:39

Ajjjjjaaaaajjjjjj!

Első defekt esetén akkor mit tetszik majd csinyálni? Sajnos már késő, de egy farm style jack-et, mondjuk egy Hi-Lift-et be kellett volna még szerezni. www.hi-lift.com/

NyenyeMákos 2011.04.11. 21:49:29

@doGmAI: Ma vettem már egy olajemelőt, ami jó elöl és hátul is. Szerencsém volt eddig...:-)